آوا ارتباط
با ما تماس بگیرید: 02188707327

انواع مختلف سیستم ویدئو کنفرانس

سیستم های ویدئوکنفرانس در بازار از سیستمهای استفاده شخصی گرفته تا استفاده چندنفره، دارای انواع مختلفی است. از بین محصولات متنوع موجود، توضیحات مختصری در مورد معمولترین و پرکاربردترین آنها در ادامه مطرح شده تا بتوانید بهترین ویدئوکنفرانس را مطابق با کاربرد خود انتخاب کنید.

 

۱-سیستم ویدئو کنفرانس رومیزی

سیستم ویدئوکنفرانس رومیزی به عنوان یکی از مهمترین سیستم های ویدئوکنفرانس شناخته می شود که برای افراد پرمشغله یا کارمندان معمولی یک اداره مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم کلاینت نرم افزاری  روی دسکتاپ، تبلت یا گوشی موبایل نصب می گردد. با استفاده از این سیستم، ویدئوکنفرانس را بر روی کامپیوتر شخصی و یا تبلت شخصی خواهید داشت و می توانید حتی در حال حرکت نیز در کنفرانس ویدئویی شرکت کنید.

 

 

 

 

۲-سیستم ویدئوکنفرانس یکپارچه

در سیستم ویدئوکنفرانس یکپارچه یا کامپکت، کدک و دوربین یکپارچه بوده و مجزا نمی باشند.این سیستم ها برای اتاق های کوچک یا اتاق مدیران سازمان ها و شرکت ها بسیار ایده آل بوده و به دلیل کارایی بالا، اشغال فضای بسیار کم و نیاز نداشتن به کابل کشی های متعدد و درنتیجه هزینه کم، جزء پرفروش ترین سیستم های ویدئوکنفرانس قرار دارند.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

۳-سیستم ویدیو کنفرانس اتاق جلسات

این سیستم ها ساختارهای مختلفی با قیمت های بسیار متنوع دارند تا بتوانند در تمامی اتاق جلسات با اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ نصب شوند. مشخصات گوناگونی از جمله تعداد خروجی نمایشگر و توانایی نمایش محتویات از لپ تاپ یا PC و در آنها تعبیه شده تا بهترین کارایی را داشته باشد. مشخصات صوتی این سیستم ها نیز بسیار قابل قبول است و در بسیاری از سیستم ها از میکروفون های مخصوص استفاده شده که می تواند نویزهای پس زمینه را حذف کرده و کیفیت صدا را بهبود بخشد.

 

 

 

۴- سیستم ویدئو کنفرانس تله پرزنس

تله پرزنس به گونه ای طراحی شده که حتی برای افرادی که از لحاظ فیزیکی در مکانهای مختلفی قرار گرفته اند؛ نزدیکترین حالت جلسه را برگزار نماید. ست آپ این سیستم به روش بسیار ساده ای با نصب صفحه نمایش های بزرگ و دوربین هایی که در خط دید نصب شده اند؛ انجام می گیرد و نتیجه این ست آپ، دستگاه ویدئوکنفرانس و برگزاری جلسه ای است که انگار تمام حاضران در جلسه در یک اتاق و دور یک میزنشسته اند.